A magyarok és a szélfarmok: fújhatják
Nincs rá épeszű magyarázat, miért akarja ellehetetleníteni a szélerőműveket a magyar kormány. Hacsak az nem, hogy a baráti gyártók helyzetbe hozása a távlati cél.
Nincs rá épeszű magyarázat, miért akarja ellehetetleníteni a szélerőműveket a magyar kormány. Hacsak az nem, hogy a baráti gyártók helyzetbe hozása a távlati cél.
Megérte? Mit kezdett a visszaállamosított területekkel az állam, amely az elmúlt hat évben ötezermilliárd forint értékű vagyonra tette rá a kezét? Ezt mutatjuk be HVG Dosszié sorozatában. Második rész: gázszolgáltatók.
Miközben Orbánék jogszabállyal fekszenek keresztbe a 10 éve jegelt hazai szélfarm-boomnak, a dán specialista Dong Energy épp befejezte a világ legnagyobb szélturbináinak installálását.
A nemzeti fejlesztési miniszternek láthatóan jól esett a díj, amit a "sajtómunka segítéséért" kapott. Az elismerést a Sajtószakszervezet nevű szerveződés és a Diplomata Magazin kiadója adományozott neki.
A Paksi Atomerőművet birtokló, és szerződésein át az országban működő összes nagyerőművet a markában tartó állami energiaholding egyik leányvállalata olyan fizetett hirdetéssel jelentkezett, amiért az alternatív energiás cégek, a napelemesek, de még talán a Greenpeace is megnyalhatja mind a tíz ujját.
Nem zárja be egyelőre a kormány a Déli pályaudvart, megmarad a személyszállítás, de elvinnék onnan a raktározási tevékenységet – mondta Seszták Miklós fejlesztési miniszter a Figyelőnek.
Továbbra is büntetik az olcsó borokat, de ha megkapjuk a 2024-es olimpiát, a kormány ígéri: tényleg megépíti a háromsávos autópályákat. Az Uber Kolozsváron boldogulna, az Air France vezetése viszont a sztrájk miatt boldogtalan. A Lázár-Orbán csörte árnyékában nevető harmadikká lépett elő Seszták Miklós, de ha Varga Mihályon múlik, eurónk még 2020-ban se lesz. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
További személycseréket kell levezényelnie Seszták Miklós fejlesztési miniszternek egyebek között a Magyar Fejlesztési Banknál és a Magyar Postánál, hogy megtisztítsa a céghálót az FHB-bankcsoportot irányító Spéder Zoltán embereitől. Bár a volt FHB-s Lontai Dániel önként lemondott az MFB elnöki posztjáról, de Spéder és a barátságot vele nyíltan vállaló Lázár János több ponton is blokkolja Orbán Viktor kormányfő utasításait. Persze Orbánt sem kell félteni! Minisztere például már nem alapíthat új állami céget, és a kormányon belüli egyeztetésekben is csorbultak Lázár jogai.
A Miniszterelnökséget vezető Lázár Jánostól Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszterhez kerül a Magyar Fejlesztési Bank, a Magyar Posta és az Első Nemzeti Közműszolgáltató Zrt. felügyelete is. Az erről szóló kormányhatározat péntek este jelent meg a Magyar Közlönyben.
Húsz hónapos magyarországi "karrierje" alatt gyakorlatilag az indulástól folyamatos háborúban volt kénytelen működni az Uber. A taxis szakma ütött először, aztán szép sorjában beállt a verőlegények közé az adóhivatal, a BKK, a rendőrség és a kormány is. Ki is nyiffantották a világ egyik legismertebb startupját, lehet tovább dagonyázni. Persze az Uber-sofőrök sem szentek, az ellenőrzések során jópáran megbuktak közülük adóügyi hiányosságok miatt.
Az LMP-s Sallai Róbert Benedek ennek az összegnek a hatodát költi irodabérlésre. Az NFM közleménye szerint a Bors valótlanságot állít.
Az engedély nélküli személyszállítást hirdető oldalakat és alkalmazásokat egy évre blokkolhatják – ez az Uber lekapcsolását jelentheti. A törvény egy hónap múlva lép hatályba.
Kedden vitáztak először a parlamentben arról a kormányjavaslatról, amely blokkolná az Uber applikációját és egyúttal keményen szankcionálná az uberező sofőröket. Az MSZP szerint a kormány lusta megfelelően szabályozni a területet, ezért inkább betiltja a közösségi taxizást. A Jobbik álláspontja szerint a javaslat egyenesen gyermeteg. A kormány állítja, az Uber egy kiváló innováció, és szó sincs betiltásról.
Jövő kedden elfogadhatják az a törvénymódosítót, amely lehetővé tenné az uberes sofőrök jogosítványának elvételét és az alkalmazás blokkolását.
A Magyar Telekom lesz a jövő évi vizes világbajnokság főtámogatója; az erről szóló szándéknyilatkozatot alá is írta Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter, a világbajnokság szervezőbizottságának elnöke, valamint Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója.
Noha Seszták Miklős fejlesztési miniszter jelenleg nem dolgozhat ügyvédként, irodája fő tulajdonosaként tavaly közel 36 milliót vett ki a "cégéből".
Az Index úgy tudja, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) felfüggesztette a 3-as metró felújításához kiírt metrópótlóbusz-tendert, miután Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter megtámadta a pályázati eljárást a KDB-nél.
Bár finomhangolásról beszélt, a fejlesztési miniszter felrúghatja mindazt, amit az újabb rezsicsökkentés előkészítése érdekében a kormány – Lázár János irányítása alatt – 2014 óta felépített.
A fejlesztési miniszter decemberben még állította, hogy egyáltalán nem ért a pénzintézetekhez, és a lehető legjobb döntés, hogy elkerült tőle a Magyar Fejlesztési Bank. Most mégis ismét az ő felügyelete alatt van az MFB, a Budapest Bank. Sőt, a kormányfő rátestálta a takarékszövetkezeti integráció továbbfejlesztését és az agrár- és zöldbank koncepciójának kialakítását is.
Az Uber együttműködést ajánl egy online jövedelembevallási rendszer kifejlesztésére – áll többek között a vs.hu szerint abban a levélben, amelyet az Uber még január végén küldött Seszták Miklós fejlesztési miniszternek.